Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

5. Hälsa och lärande

Området utgår från ett hälsofrämjande perspektiv. Det innebär att hälsa ses som en resurs och att fokus är på de friskfaktorer som finns runtomkring oss samt att dessa friskfaktorer skall förstärkas för att hälsan skall bibehållas och förbättras. Projektaktiviteter som beskrivs är pedagogiskt förankrade i ett socialkonstruktivistiskt, interaktionistiskt och problembaserat perspektiv. I Projektet PEK utvecklas en utbildningsmodell för hur man kan arbeta med health literacy på individ- och samhällsnivå, läs mer här. I projektet Nordiska Livsstilsverkstan presenteras en modell för intersektoriell samverkan mellan föräldrar och verksamma inom förskola och hälsoväsende, läs mer här.
Kontaktperson: Karin C Ringsberg karin.ringsberg@gu.se

Sidansvarig: Lovisa Aijmer|Sidan uppdaterades: 2019-06-17
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?